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La cuerda invisible

Català

La cuerda que nos ata a todos. Un lazo invisible que hace que dependamos del dinero. Para comer, para vestirnos, para el ocio y para la cultura, entre otras muchas cosas. Dependemos del dinero y, de paso, del trabajo. Un trabajo remunerado que nos permita -y nos deje tiempo- para la vida social y personal. Si el trabajo, encima, nos gusta, nos llena, nos satisface, mejor que mejor.

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La corda invisible

Castellano

La corda que ens lliga a tots. Un lligam invisible que fa que depenguem dels diners. Per menjar, per vestir-nos, per a l’oci i per a la cultura, entre moltes altres coses. Depenem dels diners i, de retruc, de la feina. Una feina remunerada que ens permeti -i ens deixi temps- per a la vida social i personal. Si la feina, a sobre, ens agrada, ens plena, ens satisfà, millor que millor.

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Hierbas, mujeres y medicina. Monasterio de Pedralbes

Català

El legado oral femenino: el cotidiano, el de las recetas y las infusiones, los alimentos y la cocina, espacios de investigación y de conocimiento. ¿Qué sabemos de todo esto? Poca cosa. Durante siglos era la mujer la que curaba las enfermedades, hacía las infusiones de manzanilla para el dolor de estómago, igual que cocinaba y almacenaba los alimentos. Todo este entramado de sapiencia acabará siendo perseguido por la apertura de las universidades, donde los hombres se formaban como médicos, y adquirían el monopolio del saber, con la consecuente persecución de las prácticas naturales y medicinales femeninas, consideradas brujería.

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Herbes, dones i medicina. Monestir de Pedralbes

Castellano

El llegat oral femení: el quotidià, el de les receptes i les infusions, els aliments i la cuina, espais de recerca i de coneixement. Què en sabem, de tot això? Poca cosa. Durant segles era la dona la que guaria la malaltia, feia les infusions de camamilla per al mal de panxa, igual com cuinava i emmagatzemava els aliments. Tot aquest entramat de sapiència acabarà sent perseguit per l’obertura de les universitats, on els homes es formaven com a metges, i adquirien el monopoli del saber, amb la conseqüent persecució de les pràctiques naturals i remeieres femenines, considerades bruixeria.

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Les filles d’Eva

Castellano

Aquestes últimes setmanes s’ha parlat molt de feminisme, d’empoderament de la dona, de fer política amb consciència de gènere i de quant de camí queda encara per assolir uns mínims que haurien de ser, a aquestes alçades, bàsics en qualsevol societat que es vulgui autoanomenar “desenvolupada” o “avançada”.

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